Prasa o Nas



Prasa o Nas - Kolporter

  1. Ewolucja rynku sprzedaży prasy 19 Mar 2019, 5:03 pm

    W ostatnich latach zmienił się podział polskiego rynku pod względem formatów punktów sprzedaży. Ubyło małych indywidualnych sklepów i kiosków, przybyło natomiast supermarketów, dyskontów i sklepów convenience. Kolporter od lat dostosowuje się do zmian na rynku, docierając z dostawami do wszystkich formatów, które mają w ofercie prasę.

     

    Sporo osób pamięta czasy, gdy podstawowe zakupy robiło się w sklepach osiedlowych: nabiałowych, mięsnych i warzywnych, natomiast prasę kupowało się wyłącznie w kioskach. Tak było jeszcze na początku lat 90. Ale handel przeszedł ewolucję związaną ze zmianą zwyczajów zakupowych, demografią, stylem życia. Zaczęły znikać pojedyncze sklepy osiedlowe, pojawiły się supermarkety i hipermarkety, potem doszły dyskonty. Największe formaty cały czas funkcjonują, jednak ostatnimi laty można obserwować powrót do łask klientów mniejszych sklepów, głównie typu convenience.

     

    Wraz z ewolucją handlu zmieniał się rynek sprzedaży prasy. Tutaj warto przypomnieć, że  Kolporter był pierwszym, który przełamał monopol kiosków na sprzedaż prasy – punktami, od których firma za sprawą swojego właściciela Krzysztofa Klickiego rozpoczęła w 1990 r. dystrybucję gazet, były sklepy „Społem”. Dzisiaj sklepy spożywcze i spożywczo-przemysłowe, również te zrzeszone w sieciach handlowych, to największa grupa placówek oferujących prasę.  

     

    Przyjrzyjmy się wynikom firmy badawczej Nielsen. W 2008 roku w Polsce było 134 838 sklepów wszystkich formatów, podczas gdy na koniec ubiegłego roku już tylko 99 147. Szczególnie widoczny jest spadek w kanale kiosków. W 2008 r. ich liczba wynosiła 22 015, a w 2018 – 10 171. Z rynkowej mapy zniknęło też sporo małych sklepów spożywczych o powierzchni do 100 m kw., ich liczba zmalała z 92 374 (2008) do 60 242 (2018).

     

    Jednych ubywa, innych przybywa. Według Nielsena do tej drugiej grupy zaliczają się dyskonty, których w 2008 było 1 756, a w ubiegłym roku już 4 007. Liczba sklepów spożywczych o powierzchni 101-300 m kw. zwiększyła się z 5 444 (2008 r.) do 8 931 (2018), a supermarketów z 2 303 (2008 r.) do 3 281 (2018). Wzrost liczby hipermarketów nie jest już tak wyraźny: od 267 (2008 r.) do 341 (2018) Od dziesięciu lat na podobnym poziomie utrzymuje się liczba stacji paliw, oscylując wokół 6 500 punktów.

     

    Zmiany na rynku w minionym dziesięcioleciu komentuje dyrektor handlowy Kolportera, Tomasz Sak: – Nawyki zakupowe Polaków przeszły ewolucję. Obecnie większość klientów robi główne zakupy raz w tygodniu w supermarketach, dyskontach i hipermarketach. Jednak nie tylko tam. Konkurencją dla tych placówek są sklepy typu covenience, dobrze zaopatrzone i zlokalizowane na osiedlu, czyli blisko miejsca zamieszkania kupującego – mówi Tomasz Sak.

     

    Choć dyskonty coraz bardziej zdobywają rynek, to jednak małe sklepy i sklepy convenience pozostają drugim najważniejszym segmentem w handlu detalicznym w naszym kraju. Sklepy małoformatowe stanowią obecnie 93% wszystkich placówek handlowych w Polsce. W ciągu minionej dekady ich liczba spadła o ok. 28% – z rynku zniknęły głównie te najmniejsze, do 40 m kw., oraz kioski. Liczba sklepów średnich i dużych pozostaje bez większych zmian. Co więcej, to właśnie sklepy małoformatowe w największym stopniu kontrybuują do wzrostu koszyka spożywczego – w trzecim kwartale 2018 r. odpowiadały za ponad połowę z 6% wzrostu.     

     

    Zmiany na rynku to także zmiany w specyfice sprzedaży wielu produktów, w tym prasy. Lukę po znikających kioskach wypełniły inne punkty sprzedaży. Kolporter zawsze był firmą elastyczną, reagującą i dostosowującą się do zmian rynkowych. Zaczynał od dostaw do sklepów „Społem”, a kiedy w Polsce zaczęły powstawać pierwsze super- i hipermarkety, również tam pojawiła się prasa dystrybuowana przez Kolportera. Firma stworzyła także własną sieć saloników, gdzie prasa należy do podstawowego asortymentu. Obecnie dostarcza gazety, czasopisma i produkty okołoprasowe do ponad 24 tysięcy punktów sprzedaży i są to praktycznie wszystkie formaty, jakie funkcjonują w Polsce. Największy spadek, tak jak na całym polskim rynku, dotyczy kiosków. Ta tendencja  utrzymuje się od paru lat.

     

    – Kiosków jest coraz mniej, bo okazały się archaiczne, natomiast salonikom prasowym łatwiej było się dostosować do ewolucji rynkowej – mówi Tomasz Sak. – Saloniki to punkty z wejściem do środka – a więc wygodniejsze dla klientów – które specjalizują się w sprzedaży prasy, produktów tytoniowych i artykułów impulsowych. Można powiedzieć, że klienci robią tutaj zakupy uzupełniające, bowiem oferta prasy czy papierosów jest bogatsza niż w supermarketach czy dyskontach – dodaje Tomasz Sak. 

     

    – Kioski nigdy nie stanowiły największej grupy odbiorców naszych dostaw – zaznacza Bogusław Morański, dyrektor Pionu Sieci Sprzedaży w Kolporterze. – W przypadku sieci handlowych – to kolejny rok dynamicznego rozwoju sklepów typu convenience. W 2018 roku nastąpił też przyrost liczby supermarketów – najwięcej sklepów w ostatnim czasie w tym kanale przybyło głównie za sprawą sieci: Dino, Stokrotka i Delikatesy Centrum. To następny rok przyrostu liczby sklepów dyskontowych. Kolejne nowe punkty sprzedaży pojawiają się  w kanale salonów prasowych – praktycznie każda przez nas obsługiwana sieć w tym kanale otwiera saloniki w nowych lokalizacjach. Mniej dynamicznie, ale też na plus rozwija się kanał stacji paliwowych, głównie dzięki dwóm największym operatorom w tym kanale. Rok 2018 to kolejny gorszy rok dla formatu sklepów typu hipermarket.

     

    Dane Kolportera pokazują także jeszcze jedną rzecz: najwięcej punktów obsługiwanych przez firmę znajduje się w grupie sklepów spożywczo-przemysłowych i spożywczych (w tym typu convenience) oraz w grupie supermarketów, a więc formatów, które dynamicznie się rozwijają.   

  2. Wzrost sprzedaży książek w sieci saloników Kolporter 5 Mar 2019, 3:03 pm

    Sprzedaż książek w salonikach Kolportera wzrosła w 2018 roku  o ok. 6 proc. – To efekt coraz bogatszej oferty, ale także podejmowanych działań promocyjnych – uważają przedstawiciele spółki.
    – Książki sprzedawane w naszych salonikach dzielimy na dwie podstawowe grupy: „prasowe” i „topowe”. „Prasowe” to książki z najbardziej bestsellerowego nurtu literatury kobiecej i sensacyjnej, dostarczane przez wydawców prasowych, m.in. Ringier Axel Springer Polska, Edipresse Polska, Burda czy Zwierciadło. Prym wiodą tu tanie wydania pocketowe, takich autorów jak King, Steel, Gutowska, Christi, Rudnicka, Nesbo, Bonda, Zborowska, Roberts, Palmer, Witkiewicz. Natomiast „topowe” to nowości rynku księgarskiego osiągające rangę bestsellera w comiesięcznych notowaniach – wyjaśnia Urszula Jurkowska, menadżer odpowiedzialny w Kolporterze za kategorię „książka”.

    W 2018 r. w salonikach Kolportera najlepiej sprzedawały się następujące tytuły: „365 dni” Blanki Lipińskiej, „A ja żem jej powiedziała” Katarzyny Nosowskiej, „W domu” Harlana Cobena, „Nieodnaleziona” Remigiusza Mroza, „Kobieta w oknie” A. J. Finn, „Arabski syn” Tanyi Valko, „Ania. Biografia Anny Przybylskiej” Grzegorza Kubickiego i Macieja Drzewickiego, „Nanga Parbat” Dominika Szczepańskiego i Piotra Tomzy, „Ten dzień” Blanki Lipińskiej, „Kurtyka. Sztuka wolności” Bernadette McDonald, „Pocieszki” Katarzyny Grocholi, „Jestem żoną terrorysty” Laili Shukri i „To” Stephena Kinga.

    Klienci saloników Kolportera najchętniej sięgali po literaturę popularną – romanse i sensacje (51% udziału w sprzedaży), książki dziecięce, młodzieżowe i edukacyjne (34%) oraz poradniki, książki hobbystyczne, poświęcone sportowi i kulinarne (9%).

    – Mimo wyraźnej dominacji określonego typu sprzedawanej literatury, w naszej ofercie posiadamy wszystkie kategorie książek – mówi Urszula Jurkowska. – Duży nacisk kładziemy na ich promocję i ekspozycję, dostosowując regały i stoły do możliwości metrażowych saloników. Wychodzimy z założenia, że w każdym naszym saloniku klient powinien mieć szansę kupić książkę dlatego w tych najmniejszych wdrożyliśmy „Książkomaty”.

    Książkomaty Kolporter wprowadził do części swoich punktów w ubiegłym roku.

  3. Kolporter zwiększył dostawy do małych miejscowości 21 Feb 2019, 5:02 pm

    Kolporter w 2018 r. znacząco zwiększył dostawę prasy do małych miejscowości. Liczba punktów obsługiwanych przez dystrybutora i zlokalizowanych w miejscowościach liczących poniżej 5 tys. mieszkańców wzrosła w stosunku do 2017 r. o ok. 43%.

     

    Kolporter dostarcza prasę do wszystkich miast, powiatów i gmin w Polsce. Punkty obsługiwane przez dystrybutora zlokalizowane są w ok. 4,5 tys. miejscowości. Największy wzrost zasięgu spółka zanotowała w ubiegłym roku w kategorii tych najmniejszych, liczących poniżej 5 tys. mieszkańców. W 2017 r. Kolporter dostarczał prasę do ok. 4, 6 tys. zlokalizowanych w nich punktów sprzedaży, w 2018 r. – już do ponad 6,6 tys.

     

    – To dość wyraźny dowód, że pojawiające się ostatnio w dyskusjach o rynku prasowym teorie, jakoby tylko jeden dostawca zajmował się dystrybucją prasy do małych miejscowości, są dalekie od stanu faktycznego – komentuje Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

     

    Podkreśla, że wywodząca się z Kielc firma konsekwentnie od co najmniej 10 lat rozwija swoją sieć dystrybucji właśnie o tego typu lokalizacje. Już w 2010 r. stanowiły one blisko 18% jej sieci odbiorców, dziś ich udział wzrósł do ponad 27%. - W ubiegłym roku rzeczywiście zanotowaliśmy skokowy wzrost zapotrzebowania na dostawy prasy w małych miejscowościach. Dzięki naszemu systemowi logistycznemu mogliśmy bardzo szybko zareagować na te potrzeby – mówi Materek.

     

    Spółka już na początku ubiegłego roku deklarowała, że jest w stanie zapewnić dostawy prasy do znacznie większej liczby punktów. – Nadal mamy możliwości, by zwiększać sieć odbiorców i dostarczać prasę do kolejnych punktów – zapewnia rzecznik firmy. – Dystrybucja prasy jest dla nas podstawowym źródłem zysków, nie podejmujemy więc oczywiście działań, które byłyby nierentowne. Jednak dbałość o poziom czytelnictwa czy szeroką dostępność prasy są dla nas jednym z ważniejszych parametrów długofalowej strategii rozwoju – dodaje Materek.

     

    Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Zarządza siecią ok. 800 saloników prasowych. Spółka zatrudnia w całym kraju blisko tysiąc osób.

  4. Kolporter zanotował wzrost sprzedaży produktów okołoprasowych w swoich salonikach 13 Feb 2019, 6:02 pm

    Sieć saloników Kolportera zanotowała w 2018 roku wzrost sprzedaży produktów okołoprasowych. W porównaniu do 2017 roku średnia roczna sprzedaż tych produktów, w przeliczeniu na jeden punkt sieci Kolportera, wzrosła o 9 proc.

    „Mówiąc o produktach okołoprasowych mamy na myśli wszelkiego rodzaju kalendarze, notesy, krzyżówki, produkty dla dzieci: malowanki, wyklejanki, kolorowanki, naklejki i kolekcjonerskie zestawy modelarskie, a także kartki okolicznościowe oraz torby i opakowania na prezenty” – mówi Urszula Jurkowska z Biura Handlowego Kolportera.

    Do czerwca br., w sieci saloników Kolportera, notowano spadki sprzedaży tej kategorii. Począwszy od lipca ub.r. produkty okołoprasowe – w porównaniu do 2017 r. – sprzedawały się znacznie lepiej. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w listopadzie – w tym miesiącu w salonikach sprzedano o 25 proc. więcej produktów okołoprasowych niż w analogicznym miesiącu 2017 r. W drugim półroczu 2018 r. dynamika sprzedaży wyniosła +12 proc., a biorąc pod uwagę ostatni kwartał 2018 r. przekroczyła +20 proc.

    „Wpływ na tak wysoki wzrost sprzedaży tej kategorii produktów miała na pewno sytuacja rynkowa” – podsumowuje wyniki sprzedażowe Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. „Przyczyniły się do niego poważne problemy jednego z dystrybutorów prasy. W wielu współpracujących z nim punktach nie było dostępnych towarów, przez co klienci szukali potrzebnych produktów gdzie indziej. W tym okresie pozyskaliśmy wielu nowych klientów. Z naszych obserwacji wynika, że większość z nich chętnie do nas wraca, chwaląc sobie szeroką gamę i przede wszystkim stałą dostępność ulubionych produktów” – dodaje Materek.

  5. Saloniki Kolportera partnerem ogólnopolskich kampanii promocyjnych 6 Feb 2019, 6:02 pm

    1 lutego br. w salonikach Kolportera ruszyła akcja wydawania nagród w programie konsumenckim „Milion Grześków do wygrania”. To kolejny ogólnopolski program promocyjny, którego partnerem jest Kolporter. W ubiegłym roku sieć saloników była wykorzystywana w ponad 30 tego typu akcjach.

    W promocji „Milion Grześków do wygrania” klient, który kupi wafelka „Grześki” w promocyjnym opakowaniu i znajdzie wewnątrz napis „WYGRAŁEŚ Grześki kakaowe 36g”, otrzymuje gratis drugi wafelek. Może go odebrać m.in. w jednym z saloników Kolportera. Akcja potrwa do 30 kwietnia br.

    – To kolejna duża, ogólnopolska akcja promocyjna, której jesteśmy partnerem. W ubiegłym roku w sieci naszych saloników Kolportera zorganizowano ponad 30 takich akcji, w których wydano klientom kilka milionów sampli – mówi Aleksandra Łanocha, starszy specjalista ds. marketingu w Kolporterze. – W ostatnich latach widzimy wyraźny wzrost zainteresowania naszą ofertą wydawania nagród lub bezpłatnych próbek. Producentom czy dystrybutorom zależy na precyzyjnym dotarciu do klientów, na możliwościach stałego monitoringu danej akcji i pomiarach skuteczności. A te wszystkie elementy znajdują się w naszej ofercie. 

    W 2018 roku z sieci saloników Kolportera korzystały w swoich akcjach takie marki, jak m.in.: Winiary, Mola, Telepizza, Mastercard, Monnari, Labofarm. Łącznie w ich kampaniach rozdano kilka milionów sampli.

    – Rocznie obsługujemy ok. 60 mln klientów, a nasze punkty zlokalizowane są w całym kraju. Zapewniamy więc naprawdę szerokie dotarcie z danym programem czy akcją. A dzięki autorskim rozwiązaniom systemowym, informatycznym i logistycznym umożliwiamy sprawną realizację praktycznie każdej akcji we wskazanym czasie, z dotarciem do ściśle określonej grupy odbiorców. Dodatkowo zapewniamy wsparcie komunikacyjne dla danej promocji – bezpośrednio w salonikach, ale także z wykorzystaniem naszych mediów – dodaje Aleksandra Łanocha. – Cieszymy się, że z roku na rok przybywa partnerów biznesowych, współpracujących z nami w organizacji promocji, bo to najlepsza rekomendacje skuteczności i efektywności naszych działań.

    Wydawanie nagród w konkursach (redempcja, buy & get) czy też dystrybucję bezpłatnych próbek lub katalogów (sampling) Kolporter umożliwia w swojej sieci saloników od blisko 25 lat.

  6. Krwiodawcy ze Złotego Biurowca 29 Jan 2019, 7:01 am

    Pracownicy spółek należących do Krzysztofa Klickiego przekazali blisko 110 litrów krwi w organizowanych, wspólnie z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Kielcach, akcjach honorowego oddawania krwi.

     

    Na terenie biurowca Kolportera, znajdującego się przy ul. Zagnańskiej 61 w Kielcach, odbyło się już 13 takich akcji. Pierwszy raz ambulans Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa zaparkował przed siedzibą Kolportera 24 lipca 2015 roku. Wówczas do oddania krwi zakwalifikowało się 46 osób. W 2016 roku zorganizowano cztery akcje, w których wzięło udział 80 osób. Natomiast sto osób podzieliło się bezcennym lekiem w siedmiu akcjach, które odbyły się w latach 2017-2018. Ostatnia akcja odbyła się 24 stycznia 2019 roku. Wzięło w niej udział 18 osób.

     

    – Współpracujemy z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa od 2015 roku – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. – Wówczas dyrektor świętokrzyskiego centrum wystosował do naszej firmy apel o zorganizowanie akcji w Kolporterze. Bank krwi był praktycznie pusty, a przedstawiciele centrum szukali nowych dawców w różnych zakątkach Kielc i województwa świętokrzyskiego. Podjęliśmy decyzję o organizacji akcji mobilnego ambulansu. Zależało nam, aby jak najwięcej osób wsparło naszą inicjatywę, dlatego poza pracownikami Kolportera dowiedzieli się o niej także pracownicy innych spółek mieszczących się w biurowcu przy Zagnańskiej 61 w Kielcach. Do akcji przyłączyli się pracownicy Infovera, Pretoriusa, Expo Silesia, Fermentu, BC&O Polska. A w obecnych akcjach udział biorą także przedstawiciele PeP i firmy Altar. – Przez te lata blisko 360 razy pracownicy stawiali się w ambulansie RCKiK z chęcią udziału w akcjach, a 244 razy wzięli w nich czynny udział, oddając łącznie 109,8 litrów krwi. Bardzo nas cieszy ta liczba, bowiem dowodzi ona, że pracujące w biurowcu osoby nie są obojętne na potrzeby innych. Jesteśmy dumni, że tak wielu ludzi o dobrym sercu jest wśród nas – dodaje Dariusz Materek.

  7. Kolporter: Od 1,5 roku prowadzimy intensywną restrukturyzację sieci 25 Jan 2019, 8:01 am

    - Ilość saloników, działających w naszej sieci jest zmienna, na tym polega specyfika prowadzenia sieci punktów tego typu. Musimy elastycznie dostosowywać się do zmian na rynku, do zmieniających się oczekiwań klientów - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Dariusz Materek,  rzecznik prasowy Kolportera.

     

    - W ciągu całego roku na bieżąco zamykamy saloniki nierentowne, czy takie, których dalsze funkcjonowanie jest niemożliwe – np. z uwagi na zakończenie umowy najmu. Ale też na bieżąco uruchamiamy kolejne. Od ok. 1,5 roku prowadzimy intensywną restrukturyzację naszej sieci. Oczekiwania klientów nakładają na nas konieczność znacznego podnoszenia norm jakości – zarówno jeśli chodzi o asortyment, obsługę, wystrój, jak i lokalizację. Część saloników przechodzi proces gruntownej modernizacji i dopiero po jej przeprowadzeniu będzie uruchomiona. Sieć ewoluuje, jesteśmy przekonani, że w pozytywnym kierunku - przekonuje Dariusz Materek.

     

    - W 2018 r. ze struktury naszej sieci wyłączonych zostało 88 saloników. Nie oznacza to jednak ich likwidacji – część działa jako autonomiczne punkty, współpracujące z nami w zakresie dostaw prasy. W minionym roku otworzyliśmy 42 nowe saloniki, a 25 punktów działających w naszej sieci przechodzi remodeling. Wszystkie te działania są związane z prowadzoną przez nas gruntowną modernizacją sieci, ukierunkowaną na podniesienie jakości i efektywności naszych punktów - dodaje przedstawiciel Kolportera. 

  8. Kolporter bez spadków 23 Jan 2019, 8:01 am

    W 2018 r. saloniki firmy nie zanotowały zmniejszenia sprzedaży prasy.

     

    W porównaniu do 2017 r. średnia roczna sprzedaż gazet, czasopism i kolekcji wydawniczych w przeliczeniu na jeden punkt sieci Kolportera wzrosła o ok. 1%.

     

     

    Według firmy, biorąc pod uwagę stałą rynkową tendencję spadku sprzedaży prasy możemy uznać, że wynik saloników jest pod tym względem satysfakcjonujący. - W minionym roku podjęliśmy szereg działań wspierających naszą ofertę prasową – m.in. w zakresie ekspozycji, promocji, komunikacji ze sprzedawcami. Duży nacisk położyliśmy także na sprzedaż kolekcji książkowych, przygotowywanych przez wydawców prasy, wprowadzając dla nich m.in. specjalne ekspozytory – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

     

    Niewielkie spadki sprzedaży notowano w salonikach Kolportera w okresie od stycznia do lipca 2018 roku. Ale począwszy od sierpnia ub.r., prasa – w porównaniu do 2017 r. – sprzedawała się znacznie lepiej. Rekordowy pod tym względem był grudzień – w tym miesiącu w salonikach sprzedano o parwie 18 proc. więcej gazet i czasopism niż w grudniu 2017 r. (średnia sprzedaży liczona na jeden punkt). W całym czwartym kwartale 2018 r. dynamika sprzedaży prasy wyniosła +10,66 procent.

     

    – Z pewnością wpływ na tak znaczący wzrost sprzedaży gazet i czasopism miała sytuacja rynkowa. Poważne problemy jednego z dystrybutorów spowodowały, że w obsługiwanych przez niego punktach sprzedaży oferta prasowa została znacznie ograniczona. U nas natomiast klienci mieli stały dostęp do pełnego zestawu gazet i czasopism – zauważa Dariusz Materek.

     

    – Odebraliśmy i nadal odbieramy wiele telefonów od osób poszukujących ulubionych tytułów prasowych. Specjalnie dla nich pod koniec ubiegłego roku uruchomiliśmy serwis internetowy znajdzgazete.pl, z mapą naszych saloników i formularzem umożliwiającym zapytanie o dostępność szukanego tytułu. Już teraz możemy powiedzieć, że dzięki stałej dostępności do szerokiej oferty prasowej udało nam się pozyskać nowych, stałych klientów. Co na dość trudnym rynku sprzedaży prasy jest sporym sukcesem – dodaje.

  9. 32 miliony kilometrów z prasą 16 Jan 2019, 6:01 pm

    Ponad 32 miliony kilometrów przejechali w 2018 r. kierowcy Kolportera. Przewieźli w sumie blisko 110 tys. ton gazet i czasopism.

     

    – Nasz transport każdego dnia obsługuje 380 tras, dowozimy prasę praktycznie do wszystkich gmin w Polsce, docieramy nawet do najmniejszych miasteczek i wsi. Ponad połowa naszych odbiorców działa w miejscowościach liczących poniżej 50 tysięcy mieszkańców. A około 7 tysięcy punktów, do których  dziś dostarczamy prasę to punkty w tych najmniejszych miejscowościach, liczących poniżej 5 tysięcy mieszkańców. Każdego dnia zapewniamy dostawę prasy dla setek tysięcy czytelników – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

     

    W minionym roku – z uwagi na sytuację na rynku dystrybucji prasy – Kolporter przyjmował i rozwoził zwiększone nadziały większości tytułów. – Ta sytuacja wymagała od nas sporej elastyczności, ale nasz system logistyczny jest na tyle rozwinięty, że nie stanowiło to specjalnego obciążenia. Pokazaliśmy w praktyce, że jesteśmy w stanie przewieźć i dostarczyć znacznie większą ilość prasy oraz dotrzeć do zupełnie nowych odbiorców – zapewnia D. Materek.

     

    W 2018 roku Kolporter przewiózł w sumie – dostarczając prasę i odbierając zwroty – około 1 miliarda egzemplarzy gazet i czasopism.

  10. Karty Amazon w salonikach Kolportera 27 Dec 2018, 1:12 pm

    Karty Podarunkowe Amazon.de – największej na świecie strony zakupowej – są już dostępne w salonikach Kolportera.

     

    Karty Podarunkowe Amazon.de umożliwiają dokonywanie zakupów na stronie www.amazon.de. Kwoty zakupów są odejmowane od salda karty podarunkowej klienta.

     

    W salonikach Kolportera karty dostępne są w sześciu nominałach: 45 zł, 67 zł, 112 zł, 135 zł, 224 zł i 314 zł.

     

    Amazon.de to miejsce, gdzie można znaleźć prawie wszystko. Oferta obejmuje produkty z kategorii: elektronika, książki, muzyka, filmy i telewizja, odzież, gry komputerowe, oprogramowanie, sport i rekreacja, zabawki, artykuły dla niemowląt, artykuły komputerowe i biurowe, biżuteria, kosmetyki, materiały budowlane, produkty dla zwierząt i wiele innych.



Powered by WordPress