Prasa o Nas



Prasa o Nas - Kolporter

  1. 32 miliony kilometrów z prasą 16 Jan 2019, 6:01 pm

    Ponad 32 miliony kilometrów przejechali w 2018 r. kierowcy Kolportera. Przewieźli w sumie blisko 110 tys. ton gazet i czasopism.

     

    – Nasz transport każdego dnia obsługuje 380 tras, dowozimy prasę praktycznie do wszystkich gmin w Polsce, docieramy nawet do najmniejszych miasteczek i wsi. Ponad połowa naszych odbiorców działa w miejscowościach liczących poniżej 50 tysięcy mieszkańców. A około 7 tysięcy punktów, do których  dziś dostarczamy prasę to punkty w tych najmniejszych miejscowościach, liczących poniżej 5 tysięcy mieszkańców. Każdego dnia zapewniamy dostawę prasy dla setek tysięcy czytelników – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

     

    W minionym roku – z uwagi na sytuację na rynku dystrybucji prasy – Kolporter przyjmował i rozwoził zwiększone nadziały większości tytułów. – Ta sytuacja wymagała od nas sporej elastyczności, ale nasz system logistyczny jest na tyle rozwinięty, że nie stanowiło to specjalnego obciążenia. Pokazaliśmy w praktyce, że jesteśmy w stanie przewieźć i dostarczyć znacznie większą ilość prasy oraz dotrzeć do zupełnie nowych odbiorców – zapewnia D. Materek.

     

    W 2018 roku Kolporter przewiózł w sumie – dostarczając prasę i odbierając zwroty – około 1 miliarda egzemplarzy gazet i czasopism.

  2. Karty Amazon w salonikach Kolportera 27 Dec 2018, 1:12 pm

    Karty Podarunkowe Amazon.de – największej na świecie strony zakupowej – są już dostępne w salonikach Kolportera.

     

    Karty Podarunkowe Amazon.de umożliwiają dokonywanie zakupów na stronie www.amazon.de. Kwoty zakupów są odejmowane od salda karty podarunkowej klienta.

     

    W salonikach Kolportera karty dostępne są w sześciu nominałach: 45 zł, 67 zł, 112 zł, 135 zł, 224 zł i 314 zł.

     

    Amazon.de to miejsce, gdzie można znaleźć prawie wszystko. Oferta obejmuje produkty z kategorii: elektronika, książki, muzyka, filmy i telewizja, odzież, gry komputerowe, oprogramowanie, sport i rekreacja, zabawki, artykuły dla niemowląt, artykuły komputerowe i biurowe, biżuteria, kosmetyki, materiały budowlane, produkty dla zwierząt i wiele innych.

  3. Kolporter przygotowany logistycznie do dystrybucji zwiększonych świątecznych nakładów prasy 19 Dec 2018, 12:12 pm

    Jak co roku, w okresie przedświątecznym wielu wydawców prasowych zwiększa nakłady swoich tytułów. Nie zakłóca to jednak w żaden sposób dystrybucji prasy prowadzonej zarówno przez Oddział Logistyki Centralnej, jak i oddziały terenowe Kolportera. Także złe warunki pogodowe nie są problemem dla logistyki największego w Polsce dystrybutora prasy.

     

    – To prawda, w okresie przedświątecznym spodziewamy się większej liczby tytułów i wydań świątecznych, zwiększonych nakładów, większej objętości czasopism – przyznaje Mirosław Fiuk, dyrektor Oddziału Logistyki Centralnej Kolportera. – Standardowo wymaga to od nas zdecydowanie większej koncentracji i przygotowania, większego zaangażowania pracowników. Spiętrzenia dostaw i wysyłek rozkładają się jednak na kilka dni przedświątecznych, dlatego już w samej świątecznej wysyłce nie powinniśmy mieć znaczącego natłoku pracy.   

     

    Do rozwożenia gazet i czasopism w drugiej połowie grudnia Oddział Logistyki Centralnej będzie wykorzystywał własne samochody, a także pojazdy przewoźników, z którymi ma podpisane umowy i którzy świetnie znają specyfikę pracy Kolportera.

     

    – Już od kilku lat tytuły świąteczne dostarczane są przez wydawców odpowiednio wcześnie, tak też są kierowane do sprzedaży – dodaje Andrzej Michalski, kierownik Działu Magazynów. – Dzięki temu nie mamy kumulacji towaru tuż przed samymi świętami. Nie przywidujemy więc istotnych zmian w funkcjonowaniu magazynów. Sam dzień świąteczny w pracy magazynu w zasadzie niczym nie różni się od standardowej niedzielnej wysyłki.

     

    Logistyka Kolportera przygotowana jest również na pogorszenie się pogody: mróz i opady śniegu, a tym samym na złe warunki na drogach. – Podczas opadów śniegu wyposażamy nasze samochody w łańcuchy śniegowe i jednocześnie wysyłamy prośbę do oddziałów terenowych o przygotowanie placów manewrowych, żeby samochód z dostawą nie miał problemów z podjazdem pod magazyn – mówi Piotr Kiljan, kierownik Działu Transportu. – W skrajnych przypadkach, kiedy temperatura spada poniżej minus 20 stopni Celsjusza, do paliwa dolewamy specjalny uszlachetniacz, który zapobiega zbytniemu gęstnieniu oleju napędowego.

     

    – W całej historii Logistyki Centralnej nie przypominam sobie, abyśmy mieli przypadek, że w dniach świątecznych jakiś transport nie dotarł do naszego oddziału terenowego i aby powierzona do transportu prasa nie trafiła do punktów sprzedaży – podsumowuje dyrektor Fiuk.  

  4. ETi, turecki producent słodyczy, wprowadza swoje herbatniki do saloników Kolportera 11 Dec 2018, 12:12 pm

    ETi, turecki producent słodyczy, wprowadza swoje herbatniki do saloników Kolportera. To rynkowa nowość - ETi Puf, czyli herbatniki z pianką marshmallow i kolorową posypką w czterech smakach.

    Każdy herbatnik z puszystą pianką marshmallow i smakową posypką przedstawia zabawną postać. Na młodych konsumentów czeka lubiący muzykę Puf Truskawkowy. Zwolennicy gamingu odnajdą swojego reprezentanta w postaci Pufa Kakaowego, a młode panie, które uwielbiają zakupy, znajdą sprzymierzeńca w Pufie Kokosowym. Na fanów aktywności fizycznej i sportu czeka Puf Owocowy.

    ETi jest firmą rodzinną, założoną przez Firunza Kanatliego w 1961 roku w Turcji. Produkty ETi są obecne w ponad 40 krajach na całym świecie, a w Turcji stanowią 40% całego rynku w segmencie wypieków. Firma w ostatnim roku zanotowała ponad 1.3 miliarda USD przychodów ze sprzedaży. Oficjalnie swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w styczniu 2018 r.

  5. Produkty gamingowe napędzają sprzedaż Kolportera 29 Nov 2018, 10:11 am

    Rośnie sprzedaż w salonikach Kolportera – średnia na punkt w pierwszych trzech kwartałach br. była lepsza od analogicznego okresu w 2017 r. o ok. 6 proc.

    – Największy wzrost sprzedaży – o ok. 40 % – spółka zanotował w kategorii produktów gamingowych. – To najnowsza kategoria produktowa, którą zaczęliśmy rozwijać ok. 3 lata temu. Dziś mamy już bardzo dobrze rozwiniętą ofertę dla graczy – w salonikach mogą kupić m.in. doładowania do największych platform gamingowych, doładowania do konsol, internetowe narzędzia płatnicze, gry i dodatki do gier. Praktycznie co roku wprowadzamy nowe produkty w tej kategorii. W efekcie notujemy stały i znaczący wzrost sprzedaży gamingu. Z pewnością będziemy nadal intensywnie pracować nad poszerzeniem tej części naszej oferty – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. 

    Duży wzrost sprzedaży zanotowano również w kategorii starterów i doładowań GSM (ok. 20%), płatnościach masowych (ok. 17%) i książkach (ok. 17 %). 

    – Startery, doładowania i płatności to dziś część naszej standardowej oferty, kategorie, które cieszą się stale dość wysokim zainteresowaniem klientów. Natomiast książki są kategorią, którą w tym roku dość mocno rozwinęliśmy, wprowadzając m.in. tzw. pocket booki. To kieszonkowe wydania popularnych tytułów, tańsze od tradycyjnych. Możliwość kupienia książek znanych i lubianych autorów w cenach rzędu kilkunastu złotych spotkała się ze sporym zainteresowaniem naszych klientów – wyjaśnia Dariusz Materek. 

    W okresie od stycznia do września 2018 r. w salonikach Kolportera wzrosła również – w porównaniu do analogicznego okresu ub. roku – sprzedaż podstawowych kategorii: prasy (o ok. 4%) oraz papierosów i artykułów tytoniowych (o ok. 5 %).

    Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Zarządza siecią ok. 900 saloników prasowych. Spółka zatrudnia w całym kraju blisko tysiąc osób.

  6. Kolporter sprzedaje więcej 28 Nov 2018, 5:11 pm

    POLSKA Rośnie sprzedaż w salonikach Kolportera – średnia na punkt w pierwszych trzech kwartałach tego roku była lepsza od analogicznego okresu w 2017 o około 6 proc.

    Największy wzrost sprzedaży – o około 40 proc. – spółka odnotowała w kategorii produktów gamingowych. Wzrost sprzedaży nastąpił również w kategorii starterów i doładowań GSM (około 20 proc.), płatnościach masowych (około 17 proc.) i książkach (około 17 proc.). W okresie od stycznia do września 2018 w salonikach Kolportera wzrosła także – w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku – sprzedaż podstawowych kategorii: prasy (o około 4 proc.) oraz papierosów i artykułów tytoniowych (o około 5 proc.).

    Kolporter zarządza siecią 900 saloników prasowych. Spółka świadczy też usługi logistyczne i reklamowe. Spółka zatrudnia w całym kraju blisko tysiąc osób.

  7. Karty podarunkowe Allegro w ofercie saloników Kolportera 23 Nov 2018, 7:11 pm

    Oferta saloników Kolportera poszerzyła się o karty podarunkowe Allegro. To ciekawa propozycja na prezent dla osób lubiących robić zakupy przez Internet. Klienci saloników mogą kupić karty podarunkowe Allegro w trzech nominałach: 25, 50 i 100 zł. Obdarowana osoba sama wybierze, na co chce wykorzystać kartę. 

     

    Mamy bogatą ofertę różnego rodzaju kart podarunkowych, ale jesteśmy przekonani, że karta Allegro w sposób szczególny przypadnie do gustu klientom, zwłaszcza w okresie przedświątecznym. Biorąc pod uwagę fakt, że Allegro to obecnie najpopularniejsza w Polsce platforma zakupowa, na której dziennie dokonywanych jest ok. 1,2 mln transakcji. Karta Allegro może być prezentowym hitem tego sezonu. Obdarowana nią osoba na pewno znajdzie w serwisie najbardziej odpowiedni dla siebie prezent – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. 

    Na deser Allegro wraz z firmą LEGO Polska, w odpowiedzi na niegasnącą popularność najbardziej pożądanych klocków na Świecie, oferuje na te Święta dedykowaną kartę podarunkową LEGO®. Karta została zaprojektowana przez firmę LEGO® w swojej unikalnej stylistyce i może stanowić doskonały prezent na każdą okazję. To jedyna taka karta podarunkowa na polskim rynku. Karta ma wartość 100 zł, ale Allegro wraz z LEGO® oferują promocję, proponując zakup karty z 10% rabatem (cena zakupu 90 zł). Kartę podarunkową można wykorzystać na wszystkie produkty oferowane w kategorii Klocki > LEGO na Allegro przez 12 miesięcy od jej zakupu.

  8. Promocje w salonikach Kolportera coraz popularniejsze 15 Nov 2018, 11:11 am

    Programy konsumenckie i akcje samplingowe cieszą się coraz większą popularnością. W okresie od stycznia do października 2018 r. w sieci saloników Kolportera zorganizowano blisko 30 takich akcji, w których wydano klientom ponad 1,7 mln katalogów, próbek towarów i nagród.

     

    Kolporter od ponad 20 lat umożliwia w swojej sieci saloników m.in. wydawanie nagród w różnego rodzaju konkursach (redempcja, buy & get) czy dystrybucję bezpłatnych próbek lub katalogów (sampling).

     

    – Producenci, dostawcy, a także agencje reklamowe, którzy się do nas zgłaszają, doceniają sieć saloników i narzędzia, którymi dysponujemy – mówi Robert Szczepaniak, dyrektor marketingu Kolportera. – Z racji specyfiki nasza sieć zapewnia dotarcie do bardzo szerokiej grupy potencjalnych konsumentów – rocznie obsługujemy ok. 70 mln klientów. Akcja promocyjna może być przeprowadzona w całej sieci, wybranym regionie czy mieście, może też dotrzeć do ściśle określonej grupy odbiorców – podkreśla Robert Szczepaniak.

     

    W 2018 r. w placówkach Kolportera organizowane były zarówno ogólnopolskie, jak i regionalne, a nawet lokalne kampanie promocyjne. Do tych największych zaliczane były akcje organizowane na terenie całego kraju. Łącznie w tych kampaniach rozdano ponad 1,2 mln nagród, katalogów i sampli. Blisko pół miliona produktów zostało wydanych w kampaniach regionalnych.

  9. Kolporter starannie maskuje goliznę 23 Oct 2018, 3:10 pm

    Kolporter w części sieci saloników wprowadza dodatkowe zabezpieczenia na regałach z prasą erotyczną – tzw. maskownice. Ekspozycja tego typu tytułów podlega określonym zasadom.

     

    Maskownica to nic innego, jak szeroka listwa z napisem „TYLKO DLA DOROSŁYCH”. – Spełnia ona podwójną rolę: dodatkowo zasłania półkę z prasą dla dorosłych, a jednocześnie lepiej informuje klientów, gdzie znajdują się produkty o interesującej ich tematyce – wyjaśnia Sylwia Pniewska, doradca ds. promocji w Pionie Administracji Wydawnictw Kolportera. – Maskownica jest też elementem graficznym i poprawia estetykę punktu sprzedaży – dodaje.

     

    Według art. 202 § 1 Kodeksu karnego „Kto publicznie prezentuje treści pornograficzne w taki sposób, że może to narzucić ich odbiór osobie, która tego sobie nie życzy, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku”. Jak więc odpowiedzialnie eksponować czasopisma dla dorosłych? W sieci saloników Kolportera tę kwestię reguluje instrukcja dla sprzedawców. Zgodnie z nią sprzedawca zobowiązany jest układać prasę o charakterze erotycznym (pod nieobecność klientów) zawsze na wysokim regale prasowym pt. „Mężczyzna”, zaczynając układanie od najwyższej półki. Prasa o charakterze erotycznym powinna być ułożona na półkach powyżej 170 cm (powyżej poziomu wzroku). Sprzedawca nie może sprzedawać osobom niepełnoletnim (poniżej 18. roku życia) prasy i filmów o charakterze erotycznym. Zobowiązany jest również do sprawdzenia dokumentu tożsamości osób, które wydają mu się nieletnie,  a dokonują zakupu czasopism i filmów erotycznych.

     

    – U mnie nie zdarzyło się, aby osoba niepełnoletnia próbowała kupić czasopismo dla dorosłych – mówi Anna Kwiatkowska, sprzedająca prasę w Golubiu-Dobrzynie. – Ale generalnie w moim saloniku te tytuły cieszą się sporym zainteresowaniem. Najchętniej kupowane są magazyny z dołączonymi do nich filmami DVD.

  10. Kolporter: Wydawcy wspierają sprzedaż premiując sprzedawców 17 Oct 2018, 11:10 am

    Wydawcy prasy coraz chętniej organizują konkursy dla sprzedawców. Od początku września br., w punktach obsługiwanych przez Kolportera, przeznaczyli na ten cel już ponad 100 tys. zł.

    Konkursy dla sprzedawców zorganizowali m.in. Ringier Axel Springer, ZPR Media, Agora, Burda, Edipresse. Oprócz nagród finansowych, których łączna pula wyniosła ponad 100 tys. zł, zaproponowali sprzedawcom różnego rodzaju nagrody rzeczowe – m.in. vouchery do ośrodków wypoczynkowych czy sprzęt AGD.
     
    – Wydawcy zauważyli, że to dość skuteczna metoda podniesienia sprzedaży. Poza oczywistym walorem finansowym, konkursy dodatkowo motywują do pogłębiania wiedzy na temat technik sprzedaży, skutecznej ekspozycji, efektywnego kontaktu z klientem. Aktywna praca ze sprzedawcami jest jednym z ważnych elementów naszej strategii, konkursy organizowane przez wydawców bardzo dobrze się w to wpisują – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

    W konkursach wydawcy nagradzają sprzedawców za wzrost sprzedaży wskazanego tytułu lub tytułów, odpowiednią ekspozycję lub sprzedaż teczkową prenumeraty. 
    Większość konkursów jest dodatkowo wspierana przez wydawców nośnikami promocyjnymi, pozwalającymi lepiej zaprezentować wybrane tytuły klientom. Sprzedawcy mogą zamawiać nośniki tego typu bezpłatnie.



Powered by WordPress